29 mars 2013

Biltester testar svanenmärkt biltvätt

Idag fick jag äntligen tid att tvätta bilen eftersom jag var ledig från jobbet precis som många andra eftersom det är långfredag. Jag hade redan bestämt mig för att tvätta bilen i OKQ8:s biltvätt eftersom jag hade kollat upp priser på deras tvättprogram på nätet. Jag hade tänkt mig tvättprogrammet renast för 169 kronor. Tyvärr var det fler än jag som hade samma tanke idag och med fem bilar före mig i kön bestämde jag mig för att åka vidare till nästa biltvätt. Det blev Carewash på Shell/7-Eleven i Slagsta.

Carewash är 7-Elevens biltvätt och 16 av deras biltvättar är numera även svanenmärkta. Det betyder att utsläppen av olja och tungmetaller är 90 % lägre jämfört med en tvätt utan rening. Jag valde tvättprogram Large som kostade 185 kronor. Det fanns även ett mindre tvättprogram för ca 150 kr och ett för 300 kr som även inkluderade polering. Blev bilen ren då? Det tycker jag, se bilderna nedan.

Smutsig bil

carewash 7-eleven

biltvätt carewash

Ren Peugeot 307

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar