12 februari 2013

Bilweb.se - En marknadsplats för nya och begagnade bilar

bilweb.se

Jag kommer troligen att byta bil i år eftersom min bil börjar bli gammal och har kostat mig ganska mycket i reparationskostnader det senaste året. Det finns flera sajter på nätet där man kan söka efter begagnade bilar. En sajt som jag nyligen har upptäckt och som bara är inriktad på fordon är bilweb.se.

Sajten har en clean design och färgvalen gör den behaglig att titta på och använda. På förstasidan väljer man fordonstyp genom att klicka på önskad flik. De fordonstyper som finns att välja mellan är: personbil, transportbil, husbil/husvagn och MC/moped/ATV. I nuläget finns det över 30 000 personbilar i sökdatabasen.

Om man är ute efter en Ford Fiesta skriver man det i sökrutan. Man kan även välja att begränsa sökningen ytterligare genom att välja ett visst län, årsmodell, pris etc. beroende på vad man är ute efter. Sajten är väldigt responsiv och sökningen går väldigt fort vilket uppskattas mycket. Slöa sajter är nämligen bland det värsta jag vet.

Man kan även söka enskilda bilhandlare och få upp alla bilar de har på lager. Det är en väldigt användbar funktion om man t.ex. vill utforska de närmaste bilhandlarnas utbud på ett snabbt och överskådligt sätt. Det går även att skicka ett mail till bilhandlaren direkt från sajten.

Gå gärna in på bilweb.se och prova att söka efter en bil. Skriv gärna vad du tycker om sajten genom att kommentera. Jag själv tycker att den har potential att bli en favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar