28 november 2012

Tack så mycket Q-Park!

Parkeringsböter
Någon som känner igen den gula remsan? Just det, parkeringsböter! Ikväll åkte jag och handlade en kasse mat i det lokala centrumet. I all hast glömde jag P-skivan (det är gratis parkering i tre timmar med P-skiva). Jag var borta 20-25 minuter och någon gång under den tiden skrev Q-Park ut en parkeringsbot.

Jag blir så förbannad på parkeringsbolagens sätt att arbeta. Meningen är ju att de ska bötfälla såna som långtidsparkerar sina bilar, inte folk som parkerar rätt men råkar glömma P-skivan när de ska in och handla lite snabbt. Jag kan nästan slå vad om att parkeringsvakten stod och lurpassade någonstans. Nu har jag lust att använda grovt språk men låter bli det.

För skojs skull räknade jag ut vad min matkasse kostade om man räknar in boten på 400 kr. Det blev en ganska dyr matkasse så jag får se till att njuta av maten.

Bananer: 18 kr
2 st 33 cl cola-burkar: 42 kr
Skivad Gouda-ost: 60 kr
Rulltårta: 30 kr
Limpa: 54 kr
Mjölk: 41 kr
Salami: 48 kr
Prosciutto: 72 kr
2 st Risifrutti: 66 kr
Toblerone: 30 kr
Mild Youghurt: 60 kr
Ärtor: 69 kr

Nåväl, boten är nu betald och jag hoppas att jag aldrig mer glömmer P-skivan!

1 kommentar: